Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Şubat 2011 Cuma

İlk günden eleştirmek olmaz…

CHP Genel Merkezi’ne bu sütundan teşekkür etmek istiyorum.

Bu aşamada gazetecilik açısından iş yapacak çok ilginç bir ismi il başkanı olarak atadı… Tacettin Bayır…
Birkaç kişi bana telefon edip, “Biz bu zatı iyi tanımıyoruz, nasıldır” diye sorunca şaşırdım açıkçası…
Konak’ta CHP siyaseti yapanlar iyi tanır aslında.
Demek ki İzmir genelinde bir tanınmama sorunu var CHP’nin yeni il başkanının…
Ortada iki hatta üç önemli sorun var.
Birincisi Tacettin Bayır’ın atanmasında etkili olan yapı ve isimler…
Bir grup CHP’li Mustafa Moroğlu ismini ortaya atan Yüksel-Kocaoğlu ikilisinin aslında arka planda Bayır’ı hazırladıklarına, Moroğlu kartından sonra Bayır kartını öne sürdüklerine inanıyor.
Ben aynı fikirde değilim.
Tamam İTO’da turuncu devrime öncülük yapan ve Alaattin Yüksel ile çalışan bir isimdi Bayır. Ancak konu il başkanlığı olunca Yüksel-Kocaoğlu ikilisi tarafından destek görmedi. Üstelik Yüksel-Kocaoğlu ikilisinin birinci kart - ikinci kart gibi çoktan seçmeli ve pokere benzeri bir oyunu oynayacak kapasitede oldukları şüpheli…
Kaldı ki, Alaattin Yüksel’in Bayır’ı arayıp, ”Neden aday oluyorsun, çekil kenara” dediğini sağır sultan bile duydu.
İlçe belediye başkanlarından da destek almadı Bayır.
O zaman kim devreye girdi ve Bayır’ı bu noktaya taşıdı?
Bunun yanıtını şimdilik kimse veremiyor.
Bayır “Ben Kılıçdaroğlu’nun adayıyım” diyor da, Kılıçdaroğlu istareye mi yattı da bu ismi önerdi…
İkincisi Bayır’ın il başkanlığı noktasında yaptığı açıklamalar. Tüzük gereği Bayır il başkanı atanmıyor, yönetim kurulu üyeliğine getiriliyor. Ardından hâlihazırdaki yönetim toplanacak ve Tacettin Bayır’ın oy birliği ile il başkanı olmasına karar verecek.
44. Madde çok açık…
“Ben kendi yönetimim ile çalışırım” diyerek il yönetiminin istifasını istemeye hazırlanan biri nasıl olacak da değiştirmeyi planladığı il yönetiminden il başkanlığı vizesi alacak?
Bildiğim kadarıyla il yönetiminde bu işleri iyi bilen, tüzüğü ezberlemiş, Önder Sav’ın rahlesinden geçmiş hayli isim var.
Bayır ile şimdiki il yönetimi arasındaki ilişki nasıl şekillenecek?
Bunu önümüzdeki günlerde göreceğiz…
Üçüncü nokta ise Bayır’ın son 10 yıldaki duruşu…
İlk günden eleştirmek istemem. İnsanlara biraz zaman tanımak gerekiyor.
Ancak 2002 seçimlerinden önceki aday belirlemede aday adayı olduğu halde sıralamaya giremediği için “CHP’de Bermuda Şeytan Üçgeni: Baykal, Sav Yüksel” sloganını CHP İzmir’de seslendiren de Bayır.
2007 aday adayları belirleme sürecinde, kiraladığı Bergama vapurunda delegeye kokteyl veren ve “Deniz ile buluşmaya geldik” sloganının üreten de Bayır.
Bugün ise “En büyük Kılıçdaroğlu, başka büyük yok” sloganına bağlanmış durumda. Kendisini ziyaret edenlere, “İzmir’de kimse ile uzlaşmam. Beni buraya atayan Kılıçdaroğlu’nun kendisi. Sadece ona bağlıyım” diyecek kadar da netleşmiş...
Ancak çok istediği milletvekilliğini bir dönem daha ertelemek zorunda kalacak…

NOT 1: Bir cenaze namazında karşılaştım Aziz Kocaoğlu ile… Nedense çok yalnızdı…

NOT 2: Mustafa Moroğlu tutmayınca Alaattin Yüksel-Aziz Kocaoğlu ikilisinin genel merkezde ileri sürdükleri ikinci isim kimdi? Tahmin bile edemezsiniz.
Maalesef Nebil Özgentürk…

PAUSE HABER: 18 - 01 - 2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder