Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Şubat 2010 Pazartesi

Notlar, notlar…

NOT 1: İZULAŞ’ta, Özfatura’dan kalan isimlerin hala etkili olması şaşırtıcı. İlçe kongrelerine müdahale eden, “parti, parti” diye ortada dolaşan bir büyükşehir belediye başkanının İZULAŞ konusunda adım atmaması ayrıca garip. Yoksa orası başkalarına mı tahsis edildi? Bir şirketin genel yönetiminde hala Özfatura döneminin 20 ismi etkili ise, aynaya dönüp bir bakmakta yarar görüyorum. Bornova namus da, İZULAŞ gayri namus mu?

NOT 2: Nejat Uygur’un önceki gün Vatan Gazetesi’nde bir röportajı vardı. Nejat Uygur Emine Erdoğan’ın kendisini GATA’da ziyaret etmek istemesi ve hastaneye alınmaması nedeniyle yeniden gündemde. Röportajda Nejat Uygur’u en çok üzen şeyin İzmir’de büstünün kaybolması olduğu belirtiliyor. Doğru yeni fuar projesi kapsamında büst 3 yıl ortada değildi. Ancak 2005 yılında bulundu ve temizlenerek Celal Atik Spor Salonu’nun karşısındaki yeşil alana yeniden dikildi. Hep eleştirecek değiliz ya. Kocaoğlu bu konuda vefa göstermiş. Aslında büst dikilmemiş olsaydı kesinlikle bugünün ana yazısı olurdu.

NOT 3: Ben bu internetin istatistik metodunu gerçekten beğendim. Kimin ne kadar okunduğunu objektif olarak anında görebiliyorsunuz. Böylece isim ile cisim arasındaki farkı net biçimde algılıyorsunuz. Günlük IP numarası ile yapılan ölçmeler ise kentteki gazetecilik vehametini daha net biçimde ortaya koyuyor.

NOT 4: Karşıyaka Belediyesi 30 yıl önce terk edilen Karagöl Bölgesi’ndeki NATO dinleme tesislerini Orman Bakanlığı’ndan alarak gençlik merkezi yapımı için düğmeye bastı. Bu haberi 3 ay önceden biliyordum hatta bölgeye giderek bir araştırma da yapmıştım. Tabii sonbahar pikniği eşliğinde. Aradan 3 ay geçti, Karşıyaka Belediyesi bu projeyi topluma duyurmadı. Daha fazla bekleyemezdim. İstanbul’daki rock konserlerinin yapıldığı Hazerfan Havaalanı’na benzer şekilde yapılacak gençlik merkezinin manzarası da mükemmel. Tamamen ormanlık alanda yapılacak merkez İzmir gençliğinin kesinlikle ilgisini çekecektir.

NOT 5: CHP’ye dönen Yüksel Çakmur’u bir gazeteye verdiği röportajı okuduğumda gerçekten şaşırmıştım. Özellikle Kocaoğlu’na yönelik eleştirileri nedeniyle. Ancak Çakmur kesinlikle böyle bir tavır içinde olmadığını, gazetede bu konuda çıkan yazının kendi görüşlerini yansıtmadığını söyledi. Peki gazete neden böyle bir spekülasyona ihtiyaç duydu? Orasını bilmiyorum.

NOT 6: CHP İzmir il başkanlığı için kulisler yoğunlaştı. Deniz Baykal bizzat bazı isimlerle yüzyüze görüşerek İzmir’i kafasında oturtmaya çalışıyor. Tabii ki gece evinden yaptığı telefon görüşmeleri hariç. Çok ilginç isimlerden fikir alan Baykal’ın en geç önümüzdeki hafta sonuna kadar il başkanlığı ismini netleştirmesi bekleniyor. Adaylardan biri Nalbantoğlu… Ya diğerleri?

NOT 7: İTO Başkanı Ekrem Demirtaş Türk-Yunan ilişkilerinin gelişmesi için başlattığı süreci katlayarak devam ettirmek istiyor. Aslında ekonomisi ciddi yara alan Yunanistan’da bugünlerde atılacak ticari adımların avantajları büyük olacaktır. Midilli Valisi bir toplantıda şu soruyu sormuştu: “Yunanistan’da herkes global krizi konuşuyor. Türkiye’de bu havayı neden görmüyorum?” Ben de yanıtlamıştım. “Biz 30 yıldır krizdeyiz. Global kriz ile birlikte dibin daha dibine gitme şansızım yok. O nedenle konuşmuyoruz.”

NOT 8: Türk-Yunan ilişkileri işine İZSİAD da karıştı. İZSİAD büyük ve sürdürülebilir bir proje iki ülke ilişkilerinin ekonomik açıdan gelişmesi için düğmeye basıyor. Bunun için gerekli finansmanın bir kısmı proje kabul edilir ise İZKA’dan gelecek.

YENİGÜN 08 - 02 - 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder