Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Ekim 2008 Çarşamba

Mesnetsiz sorular

Mesnetsiz yazı yazan mesnetli biri olarak alındım, çok alındım…
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı önceki gün kaleme aldığım yazıya bir açıklama göndermiş.
“Tünelde sorun yok” başlıklı yazıya yapacağım tespit şu: Eğer söz konusu yazının oluşmasına kaynak teşkil eden 3 kişinin isimlerini buradan açıklarsam en çok Aziz Kocaoğlu üzülür. Arkadaşlık ilişkisinin geldiği noktaya üzülür, savunduğu ekip anlayışının yıkılışına üzülür, genel merkezle olan siyasi ilişkilerinin durumuna üzülür. Sayın Büyükşehir belediye başkanımın bu kadar üzülmesine gönlüm razı olmaz. Çevresine bir baksın, önünü arkasını iyice kontrol etsin…
Açıklamanın bazı ilginç noktalarına dikkat çekmek ve bazı soruları gündeme taşımak istiyorum:
İBB: Tünel kazılarımızdaki orijin noktaları uydudan alınıp yeryüzüne, oradan da tünele aktarılmaktadır. Bu işlem ayrıca en ileri teknolojiyle donatılmış lazerli cihazlarla onaylanarak çalışmalarda çapraz kontrol sistemi uygulanmaktadır. Söz konusu yöntem, tünel inşaatlarında kullanılan en son teknolojidir.
Mesnetsiz yazı yazan yazarın soruları:
1 – Yeraltında en son teknoloji kullanıldığı iddia edilmesine karşı yer üstünde neden 19. yüzyıl teknolojisi kullanılıyor. Renkli Durağı önünde 1 ay önce açılan deliğin çevresine gelişigüzel sıralanan taşlar ve 3 metreden bile görülemeyen kırmızı bir ışık var. Son 5 gün içerisinde bu taşlara çarpıp otomobillerinin ön tarafını asfalta bırakan sürücü sayısı 6…
2 – Hakimevleri Durağı’nda açılan deliğin çevresinde ise neden koruma bariyeri bile yok? Önceki gün karşıdan karşıya geçmekte olan iki kişi bu deliğe az daha düşüyordu. Neyse ki kolkola oldukları için biri diğerini kurtardı.
3 – Hatay’ın aynı bölümünde trafik ışıkları hiç çalışmıyor. Eskiden en azıdan yanıp sönen sarı ışıklar vardı. Şimdi onlar da iflas etti. Sinyalizasyon sisteminin iflası ile ultra teknolojik tünel inşaatı arasında bir ilişki var mıdır?
İBB: Türkiye’de yapımı sürmekte olan benzer tipteki projeler içinde en zorlarından biri olan Üçyol-Üçkuyular hattı metro tünelinin kazı ve destekleme işlerinde son aşamaya gelinmiştir. Hat tünelinin tamamlanmasında son 90 metrede çalışılmaktadır.
Mesnetsiz yazı yazan yazarın diğer soruları:
1 – 5.5 kilometre uzunluğundaki bir hattın son 90 metresi kazılıyorsa, neden bugüne kadar basın mensupları aşağıya bir kez bile indirilmedi, belediyenin medyaya gönderdiği fotoğraflarla idare edildi. Aşağıda neyi görmemizden korkuluyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Marmaray Projesi için yeraltına aylık basın turu düzenliyor.
2 – Tünelin kazılmayan 90 metresi var ise kod farkının olup olmadığı nereden biliniyor? Belediye madem bu kadar emin ise neden tünellerin birleşmesinde işçiler bayram yapıyor?
3 – Tünel bittikten sonra kod farkı olan bölgenin diğer bölgelere göre daha geniş olacağı tahmin ediliyor. Şayet bir gün aşağıya inebilirsek fark dolayısıyla genişletilen bölgenin lamba gibi karşımızda olacağından eminim. Tabii bizi o bölgeye götürürlerse.
Mesnetsiz yazı yazan yazarın en son soruları:
İBB: Tünel beton kaplama imalatları ve kemer beton kaplama işleri süratle devam etmektedir.
1 – Metroyu yapan şirketin yani Bozoğlu’nun son durumu nedir? Şirketin Büyükşehir’den alamadığı ödenekler dolayısıyla ödeme güçlüğü içine girdiği, bu nedenle işin yavaşladığı iddia ediliyor.
2 – Beni bilgi edinme yasası gibi bürokratik işlemlerle uğraştırmayın. Önceki günkü habere nasıl yanıt verdiyseniz aynı hızda bunlara da yanıt verin. Hatta Kocaoğlu ile yine yanıt için İZSU’da toplanın. Bu metro Bayındır’a verilen ihale bedeline göre 91 milyon dolara yapılacaktı. İnşaatın yüzde 10’u tamamlandıktan sona yeniden ihale edildi ve 136 milyon 493 bin 246 YTL’ye Bozoğlu’na gitti. Bozoğlu ortaya çıkan engellerden dolayı ek para talebinde bulundu mu?
3 – Birinci ihalede doğru dürüst iş yapılsaydı, ihale TMSF’nin elindeki şirket yerine, 119.952.593 YTL, 97 Ykr ile ikinci olan Tinsa Ltd. – Uğur Ltd. İş Ortaklığı’na verilseydi, iş zamanında bitirilseydi, metro iki yıl işletildiği için İzmir ne kadar kazanacaktı? Gördüğünüz gibi ikinci ihalede yüde 10’u biten metro için Bozoğlu’nun verdiği para bile birinci ihalede ikici olan firmadan yüksek.
Mesnetsiz yazı yazan yazarın “The last” sorusu.
Yukarıdaki örneklerden yola çıkarak Kocaoğlu sizce dürüst, çalışkan ve başarılı bir belediye başkanı mı?

NOT: Google Earth ile uydudan kendi oturduğum apartmanın koordinatlarını buluyor, cep telefonumdan yabancı bir kentte nereye, nasıl ulaşacağım konusunda yine uydu teknolojisine başvuruyorum. Acaba ben son teknolojini ürünü bir gazeteci miyim?

YENİGÜN 22 - 10 - 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder