Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Temmuz 2009 Çarşamba

Bir kınama

CHP İzmir İl Başkanlığı’nı şiddetle kınıyorum. Neden diye soracaksınız tabii ki...
Ortada olay yok, bilgi yok, kulis yok...
İl Başkanı Nalbantoğlu odasında oturuyor.
“Nedir son durum” diye soruyorum, “Vallahi bir şey yok” yanıtını veriyor.
CHP’de olay olmaz mı hiç.
O ise bana 4 Temmuz Cumartesi günü Fuar Açıkhava’da Sivas katliamının yıldönümü nedeniyle Dostlar Tiyatrosu’nun Sivas ’93 Belgesel Oyun konulu davetiyesini veriyor. Bir tane de vermiyor. Beni kurye olarak kullanıp gazetedeki arkadaşların davetiyesini de benim dağıtmamı istiyor. Neyse ki yapılan iş anlamlı olduğu için pek sesimi çıkarmadım.
Biz gelmişiz “nedir son durum”u öğrenmeye, il başkanı başka havada...
CHP İl Başkanı’na yakışan şu olmalı aslında. “Süleyman iyi ki geldin, bir yerde kısa süreli oturup, sohbet edelim.”Gerçi dün bunu yapma şansı yoktu. CHP’nin emektar görevlisi Hatice Abla’nın oğlunun düğünü vardı. Buradan özellikle sayısını benim de unuttuğum il başkanı ile çalışan Hatice Abla’ya kucak dolusu sevgi gönderiyorum.

***

CHP ilde bir şey yok da ekipte bir çatırtı var. Ekibin beyaz yüzü, Karabağlar’ın kazanılmasında önemli çalışmalar yapan, birinci sıra meclis üyesi Uğur Yelekli’nin ekip ile koptuğu bilgisi ulaştı elime. Seçim öncesi ekibin İzmir’deki lideri milletvekilinden Karabağlar Siyasi İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı yapılacağına yönelik söz alan Yelekli’nin seçim sonrası ekip liderinin yan çizmesi nedeniyle ipleri kopardığı konuşuluyor. Siyasi İşler Başkan Yardımcılığı görevinin Nazmi Marangoz’a verilmesi ile Karabağlar Belediye Başkanı Sıtkı Kürüm ile arası açılan Yelekli’nin belediyeye pek uğramadığı da gelen haberler arasında. Söz Karabağlar’dan açılmışken metropolitan aktivite merkezi konusunda imar komisyonunun dosyayı neden incelemediği de merak konusu. Her ne kadar Sıtkı Kürüm’ün, “Ya, bu işi İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı da istiyor” demesine karşılık, imar komisyonunun dosyayı bekletmesi de ilginç bir durum...

***

Eylül ayında başlayacak kurultay takvimi için hazırlıklar şimdiden başladı. Bugüne kadar çevrede görülmeyen pek çok milletvekili İzmir’de boy gösteriyorlar. Eylül ile birlikte herkes güç gösterisine girişecek. Bir tarafta genel merkez grupları, diğer tarafta belediye başkanları, öte yanda il yönetimi, beri yanda ilçe yönetimleri, sol tarafta milletvekilliğine hazırlananlar... 28 ilçenin CHP’li belediye olduğu düşünüldüğünde bu sürecin hayli tartışmalı, çatışmalı ve dahi kanlı geçeceği açık gibi... Bu mücadeleden sağlam çıkmayı başaranlar ileride Türkiye’yi yönetebilirler.

NOT: CHP İzmir İl Başkanlığı için eski il başkanı Alaattin Yüksel’in de hazırlandığı bilgisi ulaştı elime. “Burası CHP, her şey olabilir” diyor ve ekliyorum: “Yenilen pehlivan güreşe doymazmış.”

YENİGÜN 01 - 07 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder