Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Temmuz 2009 Cuma

Ağustos formülü

CHP’de Eylül ayında kurultay sürecinin başlayacağı haberi ortalığı karıştırmış görünüyor. Son süreçte darbe yiyenler, yerel seçimlerde listelerde yer bulamayanlar şimdiden mahalle delege seçimlerinde, ilçe kongrelerinde ve il kongresinde takınacakları tavırlar üzerine tartışmaya başladılar bile.
Ancak asıl beklenilen CHP İzmir’deki bir ismin atacağı adımlar.
Bunu bir formül ile özetleyelim:
Bu isme X diyelim. Peki, X ne yapacak?
B ile anlaşıp Z’nin örgütlenmesine karşı yeni bir örgütlenme modeli mi uygulayacak?
B’nin siyasi gücü, K’nın mali gücünü birleştirerek milletvekilliğini mi garantileyecek?
B’yi terk edip A ile yürümeyi mi tercih edecek?
A ile yürüdüğü takdirde A’nın yanındaki isimlerle nasıl bir bağlantı kuracak?
Yoksa “Buradan bir cacık olmaz” diyerek havlu mu atacak?
X’in atacağı adımlara İzmir CHP’nin önemli şahsiyetleri ne diyecek?
Tüm bunların yanıtlarını Ağustos ayının başında alacağız. Eylül demiyorum. Çünkü çok geç. Eğer X nerede duracağını Ağustos başında netleştirir ve gerekli düğmelere basarsa, yeni ve ilginç bir İzmir ile karşı karşıya kalabiliriz.
Hep birlikte izleyeceğiz…

* * *

Çinlilere göre Topoğlu, bize göre Kocaoğlu (Başkanımızın ismini değiştirmeye kimsenin gücü yetmez. 1.5 milyarlık Çin’in bile) yüzde 50’nin üzerinde oy ile yeniden başkan seçildi. Ancak medyadaki göreceli avantajını kaybetmeye başladı gibi geliyor bana. Önceleri bir kişiydi. Şimdi bakıyorum, biri sağdan biri soldan Kocaoğlu’na yüklenmeye başladılar.
Farklı nedenleri olabilir medyadaki bu dönüşün…
* İZSU kasasının boş olması.
* Beklentilerin karşılanamaması.
* Büyükşehirin “en büyük benim, size ne oluyor” tavrı.
* Mason locaları arasındaki sürtüşme.
* Gazetecilerin kış uykularından uyanmaları…
Yukarıdaki maddelerden hangilerinin ya da hangisinin öne çıktığını sanırım en iyi Kocaoğlu biliyor. Bir gün açıklaması dileği ile.

NOT 1: Karabağlar Belediye Başkanı Sıtkı Kürüm aradı, “Metropolitan Aktivite Merkezi konusunda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu bana bir şey söylemedi” dedi. Ben de inandım. O büyük bir belediye başkanı… Başkanlar, politikacılar hiç yalan söyler mi?

NOT 2: Eskiden gazeteciler politikacıları öttürürdü. Bakıyorum şimdi iş tersine dönmüş. Politikacılar, gazetecileri “ötmez iseniz özel haber yok” diyerek öttürüyorlar. Hem de rakı masalarında… Öttürme fiili burada şarkı söyletmek fiili yerine kullanılmıştır. İzmir’de köşe yazarları arasında da özel haber için ötmeye meyilli çok adam var. Muhabirleri öttürenler bir dahaki sefere onları denesinler.

YENİGÜN 03 - 07 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder