Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Mayıs 2009 Cuma

Herkes konuşmaya başladı

İzmir metrosu konusu, İzmir medyası hariç herkes tarafından tartışılıyor. Dost sohbetlerinde, internet ortamında, forumlarda herkes “Bu metro bitecek mi?” sorusu sormaya başlamış. Özellikle bazı forumlarda işi bilen, metro tekniğinden anlayanlar da tespitlerde bulunuyor. İnşaatın fotoğraflarını çekiyor, atılan adımları dikkatle takip ediyorlar.
Ancak genel yargı şu:
“Bu belediye başkanı ile bu metro bitmez.”
Ne Üçyol - Üçkuyular, ne Aliağa - Menderes güney hattı, ne Aliağa - Menderes Kuzey hattı, ne de Bornova hattı inşaatlarında bir gelişme olmadığı açıkça görülüyor.
Bir de yeni bir tartışma var. İzmir Büyükşehir Belediyesi Üçkuyular - Narlıdere metro hattını Güzelbahçe’ye uzatacakmış.
O zaman insana sorarlar… Önce elindeki işi bitir, sonra diğerleri için adım at.
Acaba Büyükşehir’in metro konusunda isteksiz davranması ile İZSU kasasının boşalması arasında bir korelasyon mu var?
Kasa boş değil ise neden Büyükşehir 240 milyon TL borç almak için harekete geçiyor? Paranın bittiğine inanmıyorum ya da inanmak istemiyorum.Ancak metro konusunda yazı yazdıktan sonra belediyenin en ücra köşelerinden gelen maillere baktığımda, maalesef aldığım bilgilerin doğru olduğunu görüyorum.İzmir medyası ise, metro işini arada bir hatırlıyor, bir sorun olarak dikkate almıyor. Neden?
Orasını biz bilemeyiz. Sanırım hepsi Kocaoğlu’nu çok sevdikleri için İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı’nı eleştirmek istemiyorlar.
Başka ne diyebilirim ki…

***

İzmir Büyükşehir Belediyesi basın bürosundan her gün 9 -10 arasında haber geçiliyor. Ancak bunların arasında belediye şirketlerinde gerçekleştirilen olağanüstü genel kurullar üzerine bir tane habere rastlamadım. Bu şirketlerin yönetim kurullarına, denetim kurullarına kimler atanıyor? Yapılan ya da yapılması planlanan atamalarda Tayland gezisi etkili olacak mı? Bekleyip göreceğiz… Sanırım gün olur, birileri bu konuda bizi de aydınlatır.

***

Dün akşamüstü bir başka haber iletildi saraydan. “Anadolu buluşmaları için İzmir’e gelen Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’na görevinde başarılar diledi. Koç Holding CEO’su Bülent Bulgurlu, Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Kurumsal İletişim ve Bilgi Grubu Başkanı Ali Koç, CEO Vekili ve Otomotiv Grup Başkanı Turgay Durak, Dayanıklı Tüketim Grup Başkanı Gündüz Özdemir ve Enerji Grup Başkanı Erol Memioğlu, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nu makamında ziyaret etti.”İzmir Büyükşehir Belediye Başkanını her işadamı ziyaret edebilir. Ancak Koç Grubu’nun ziyareti ve bu ziyaretin haberleştirilmesi bana manidar geldi. Ya size…

YENİGÜN 22 - 05 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder