Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

13 Mart 2009 Cuma

Kanallararası tur

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı ve CHP Adayı Aziz Kocaoğlu’nu TRT 2’de yayınlanan “Seçenler, seçilenler” adlı programda seyretmeye çalıştım. Ancak TRT 3’te yayınlanan Eczacıbaşı ile Polonya temsilcisi Muszynianka arasında oynanan, Avrupa Şampiyonası Bayanlar Voleybol maçı daha ilgimi çektiği için tartışma programına uzun süre dayanamadım. Ardından da Star’da Manchester United – Inter maçı vardı.
Ümit Sezgin’in sunduğu programa arada bir dönüp baktığımda, “çukur mu, tünel mi” tartışması vardı. Programın sunucusu Ümit Sezgin metro için yeraltında yapılan çalışmaları çukur olarak değerlendirirken, Kocaoğlu onu ikna etmeye çalışıyordu: “Hayır efendim, o çukur değil tünel…” Bir de Uğurkan Erez adlı “sorucu” biri vardı. Neler sormak istediğini pek anladığımı söyleyemem.
Aynı programa daha önce MHP İzmir Büyükşehir adayı Musavvat Dervişoğlu’nun da katıldığını öğrendim. Dervişoğlu’nun sorucunun sorduğu “ilginç” sorulara verdiği yanıtları merak ettim açıkçası. Bu program çok seyredilmiş olsa zaten daha önce bilgimiz olurdu Devrvişoğlu’nun yanıtları hakkında.
Aynı saatlerde TGRT’de ise AKP İzmir Büyükşehir adayı Taha Aksoy vardı. Taha Aksoy’a da maçların devre aralarında ya da alınan molalarda zap yapıp bakıyordum.
Bir ara şöyle dedi: “AKP’de milletvekili ve aday olarak ilk kez adaylık belirleme sürecini yakından izledim. Hayran kaldım.”
İzmir dışında olanlar ve İzmir siyasetini yakından takip etmeyenler böyle bir tespiti normal karşılar da, ben pek normal karşılayamadım. Bir önceki dönem Büyükşehir adaylığını bir başka yerel gazetede çalıştığım dönemde benim odamda gece saat 20.30’da simit çay eşliğinde sohbet ederken öğrenen Taha Aksoy’un, AKP’nin aday belirleme sürecini çok bilimsel olarak değerlendirmesini biraz yadırgadım açıkçası.
Peki bu programları “halk” dediğimiz oy verecek olanlar seyrediyor mu?
SMS mesajları çekiliyor adaylar tarafından cep telefonlarından… Peki kimlere çekiliyor? Adayın elinde bulunan cep telefonu numaralarına.
Bu numaralar kimin?
Adayın seçime girdiği partinin aktif olan üyeleri, gazeteciler, sivil toplum örgütü liderleri…
Halk dediğimiz oy verecek kitle ise o esnada ya dizi seyrediyor ya da maç…

NOT: Hasan Tahsin’in Macit Sefiloğlu ile birlikte sunduğu radyo programının son konukları Erdal İzgi ile Levent Piriştina idi. Hasan yer darlığı nedeniyle stüdyonun dışında kalsa bile oradan tartışmanın içine girmeyi başardı ve siyaset yerine medya eleştirisini öne çıkardı…

NOT 2: Önümüzdeki hafta içerisinde bir metro ziyareti daha yapacağım. Bakalım tadilat projesi ne âlemde? Halk gazetecisi Hasan Tahsin 3 milyon İzmirliyi ilgilendiren proje ile uğraşmaz, kalkar kendi yaşadığı kötü deneyimleri okurlarına aktarır. Hasan Tahsin… Hasan Tahsin… Çık biraz dolaş da çevrende neler oluyor farkına var.

YENİGÜN 13 - 03 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder