Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Mart 2009 Çarşamba

Bir anket

Önceki gün biraz da şans eseri bir kamuoyu araştırmasına rastladım…
İlçenin ve adayın adını vermeden durumu özetlemeye çalışacağım.
İlçede son genel seçimlerdeki fark yüzde 7,5 AKP lehine…
Ancak bu fark yerel seçim öncesi yüzde 12,5’e ulaşmış.
Bir anlamda seçimin kesin kaybedileceği ilçelerden biri.
İlçenin belediye başkan adayı listeler açıklanacağı gece beni aramış, “Bizimkiler benim adaylığımın kesin olduğunu söylüyor. Ancak başka kaynaklardan bunu doğrulatmam gerekli” dedi. Yarım saat sonra kendisini aradım ve adaylığının kesinleştiği haberini verdim. Sonra da ekledim: “Zor bir ilçedesin. Meclis üyesi listesini son derece dengeli yapmak zorundasın. Aksi halde seçim senin için hiç de kolay değil.”
Verdiği yanıt hala hafızamda…
“Öyle bir liste yapacağım ki, herkes şaşıracak.”
Ben de kendisine, “Sen istesen de sana böyle bir liste yaptırmazlar” dedim.
Nitekim de öyle oldu. Ortaya öyle bir liste çıktı ki, şaşırmamak mümkün değil.
Dünürler, iş arkadaşları, baba kız adaylıkları vs…
Böyle bir yapıya oy vermek kolay mı?
Nitekim son yapılan anket, bunu net biçimde ortaya çıkarmış durumda.
AKP ile makas kapanmamış tam tersine açılmış.
Bu ilçede Büyükşehir belediye başkanının durumunu bilmiyorum açıkçası. Eğer Büyükşehir’de de bu makas bu kadar açılmış ise Kocaoğlu’nun acil olarak bu ilçeye el atması gerekiyor.
Çünkü yüzde 12,5’luk bir fark Büyükşehir açısından da risk teşkil ediyor.
Gelelim bu ilçenin bu hale düşmesine neden olanlara…
Seçimin sonucunun bu şekilde çıkması halinde bu ilçeyi dizayn eden siyasi dizaynırlar ne yapacak?
Onlar da bu ilçenin sonuçlarına göre gömülüp gidecekler mi yoksa kendilerine bir başka at bulup siyasete kaldıkları yerden güle oynaya devam mı edecekler?
Bana kalırsa ki kalmaz artık birilerine “güle güle” deme zamanı geliyor.
Bu anketin güvenilirliği konusunda da bazı soru işaretleriniz olabilir.
Ancak emin olun ki, bu anket son derece güvenilir bir kaynaktan şans eseri alınmıştır.
Anketin kaynağını yakında açıklayacağım.
Zaten sanırım bu yazıdan sonra anketin kaynağı beni de arayıp, “Bunu nasıl elde ettin” diye soracaktır.

NOT 1: Anketin yüzde 2 gibi bir yanılma payı olabilir. Bu yanılma benim tarafımdan da üretilmiş olabilir.

NOT 2: Kocaoğlu’nun bu anketten haberdar olduğuna adım gibi eminim. İlçe belediye başkanının bizzat kendisinin bu anketten haberdar olduğuna emin değilim. Ama dizaynırlarının bu anketi çok iyi bildiklerini de biliyorum.

NOT 3: Yüzde 12,5 büyük fark. Eğilim anketini yapanların acilen konuyu çözmek için adım atmaları gerekiyor. Aksi takdirde seçim sonrası “Ya nasıl böyle oldu” demeyelim.

NOT 4: Farkın kapatılması mümkün değil. Yapılacak olan sadece makası daraltmaya çalışmak. En azından Büyükşehir’deki kaybı önlemek için…

YENİGÜN 11 - 03 -2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder