Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

20 Aralık 2008 Cumartesi

Tek seçici

Ankara güneşli ve neşeli…
CHP’de ise kimlerin neşeli olduğunu şimdiden anlamak zor…
Ancak parti kulislerinde tüzük yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı.
Tüzüğün beni en çok ilgilendiren noktası genel başkan yardımcılıklarının kimin tarafından atanacağı idi.
Tüzükte genel başkan yardımcılıkları bizzat genel başkan tarafından belirleniyor. Bu durumda neler olabileceğini ben tahmin ediyorum. Ya sizler?
Neyse Ankara’da iki eli havada dolaşan çok insan var. Tabii ki bunların tüzük kurultayı için Anadolu’dan gelen delegeler olduğunu anlıyorsunuz. Ne yapacaklar ki zaten? Tabii ki kabul edecekler. Üstelik 1200 delegenin yüzde 80’i bir yere aday iken, kalkıp genel başkana “Sizin tüzüğünüzü reddediyoruz” diyecek halleri yok…
Pazartesinden itibaren işin rengi iyice açığa çıkacak. Burada kaybedenler de olacak, kazananlar da…

* * *

3 – 5 – 7 – 9
Bu bir şifre değil…
Ne olabilir?
Karşıyaka bağlantılı siyasi denklem mi?
Sadece Karşıyaka’yı bağlamıyor tabii ki… İşin ucunda Bayraklı, Bornova, Karabağlar da var… Biz hep aday adayları tartışmasını belediye başkanlıklarına endeksledik. Hâlbuki meclis üyelikleri bekleyenlerin sayısı bine ulaşıyor.
Ya tekten meclis üyesi olacaklar ya da 2 – 4 -6 – 8 diyebileceğimiz çiftten.
Tekleri kim belirleyecek çiftleri kim belirleyecek daha belli değil.
Ama birleri belirleyecek daha şimdiden net.

* * *

Hasan Tahsin’in CHP kurultayını izlemek için Ankara’ya geleceği bilgisini aldım. Yarından itibaren Deniz Baykal ile görüşerek kurultayı Diyarbakır’a aldırmakta fayda görüyorum. Hasan Tahsin ile CHP kurultayı izlemenin ne kadar zor olduğu tahmin edersiniz herhalde. İki dakikada bir bana dönüp, “Şimdi neden bu böyle oluyor” diye soracak. Daha ben yanıtlamadan ikinci bir soruyu gündeme getirecek. İki gün işkence içinde geçeceğe benziyor. Adamdan İzmir’de kurtulamadım. Bir de burada birlikte olacağım.

NOT 1: Ekrem Demirtaş üzerinden bir tekzip almış bulunmaktayım. Olabilir. Çünkü böyle bir yemeği kanıtlama şansım yok. Yemeğin faturasını bulamayacağıma göre. Sadece bir yanlış anlaşılmayı ortadan kaldırmak gerekiyor. Yemek geçtiğimiz hafta yapıldı. Tekzipte yazıldığı gün değil.

NOT 2: İTO’da Ekrem Demirtaş - Alaattin Yüksel ikilisi kıyasıya yarışacak. Ben ise üçüncü bir aday arıyorum. Bu kapışmadan yararlanarak aradan sıyrılabilir. Vallahi ben şahsen ona oy vereceğim. Yakın çevremi de ikna ederim.
 
YENİGÜN 20 - 12 - 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder