Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Aralık 2008 Çarşamba

Kürüm’e destek

Bu yazıyı bir dostumun isteği üzerine kaleme alıyorum. Dostumun adı Sıtkı Kürüm. CHP Konak eski İlçe Başkanı. Karabağlar aday adayı. Konak da olabilir. Ancak Konak’ın kendisine gelmeyeceğini benim kadar Kürüm’ün kendisi de iyi biliyor…
Sıtkı Kürüm önceki akşam telefon etti. Son aylarda çok sık bir araya geldiğimizi söyleyemem. Ancak telefonuna biraz gecikmeli olsa da yanıt verdim.
Aday adaylığı konusunda destek istedi hem medya hem siyaset açısından. Kendisine net tespitlerim şunlar oldu:
“Sayın Kürüm senin desteği ihtiyacın yok ki… Sen iki dönem Konak ilçe başkanlığı yapmış, geçen dönem Konak belediye başkanlığına aday olmuş, yine geçen yıl milletvekilliğine adaylığını koymuş bir isimsin. Genel merkezde tanınırlık sorunun yok. Genel Başkan Deniz Baykal’dan MYK üyelerinin tamamı seni tanıyor. Üstelik sen bir ekibin adayısın. Ve dahi geçen yıla kadar İzmir metropolünde etkin olmaya çalışan ekip, şimdi tamamen Karabağlar’a çekildi ve seni öne çıkarmak istiyor. Genel merkezde bu kadar ‘güçlü’ olan bir ekibin, bir ilçe belediye başkan aday adayını, aday yapabileceğinden eminim. Üstelik senin Ankara’da milletvekili ağabeyin de var. İzmir kamuoyu da seni iyi tanıyor. Bu dönemde yapacağın tek şey oturup beklemek ve ekibin seni Karabağlar Belediye Başkan adayı yapmasını gözlemek… Eğer benden siyasi ve medyatik bir destek istiyorsan uzun süreli dostluğum çerçevesinde sana bu desteği vermeye hazırım. Ama yineliyorum. Senin bizim desteğimize ihtiyacın yok. Ekip bu sorunu çözmek için var. Ve tabii ki çözmek zorunda…”
Bu yazıyı yazarak Sıtkı Kürüm’e istediği desteği verdiğimi sanıyorum. Her ne kadar Kürüm beni telefon ile aradı ve destek istediyse, bir yerlerde bir şey oluyor da ben mi atlıyorum diye düşünmedim değil açıkçası.
Ekip Kürüm’ü Karabağlar adayı yapacak mı, bunu zaman gösterecek. Ben bu partinin genel başkanı olmadığıma göre bunu bilemem. Karabağlar adayı konusunda karar verecek olan CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’dır. Baykal da bana göre İzmir adaylarını en son saatte belirleyecektir.
Neden?
1 – AKP’nin adaylarına bakma ve aday tipolojisine göre hareket etmek isteyecektir. Bu son derece doğal bir tavırdır.
2 – Şubat ayına ortalarına kadar ekonomik krizin vatandaş üzerinde ve vatandaşın özellikle de İzmirlilerin tavrını görecek ona göre CHP’nin aday tipolojisini belirleyecektir. Bu da son derece doğal bir tavırdır.
3 – Ankara’daki siyasi dengeleri de dikkate alacaktır. Akşam gazetesinin iki gündür sürüklediği CHP-Hüsamettin Özkan ilişkisini de bu dengeler çerçevesinde değerlendirmek gerekmektedir.

NOT 1: Aziz Kocaoğlu Ahmet Adnan Saygun Kültür ve Sanat Merkezi açılışına Deniz Baykal’ı davet ediyor. Muhtemelen bu ayın sonunda yapılacak açılış törenine Baykal gelir mi gelmez mi bilinmez. Ancak Kocaoğlu ısrarcı. Baykal’ı kendi açılışlarına getirerek prim toplamaya çalışıyor. Fakat metro konusunda bir kelam etmiyor. Aşağıda neler oluyor Sayın Kocaoğlu

NOT 2: Alaattin Yüksel İTO Başkanlığına adaylığını açıkladı, medya medya gezmeye de başladı. Tutar mı? Bana göre zor. Bunu da kaybederse lütfen bir daha seçimli işlere karışmasın.

NOT 3: Sevgili Hasan Tahsin. Yunanistan konusunda daha söylenecek çok şey var. Yerel seçimden sonra zamanımız bol. O zaman kaleme alır, halkımızı ve sizi bilgilendiririz.

YENİGÜN 17 - 12 - 2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder