Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Aralık 2008 Pazar

İzmirliler başkenti bastı

CHP Genel Merkez, genel merkez olalı böyle İzmirli görmedi.
Herkes burada… Daha doğrusu CHP İzmir’de siyaset yapanların tamamı burada…
İzmir trafiği bugünlerde rahatlamıştır bile.
Başka kentlerden gelenlerin sayısı hayli az.
Tabii ki iktidar olduğun en büyük Büyükşehir İzmir olunca ve kazanma olasılığın yüksek olunca bu koltuklara aday olanların sayıları da artıyor.
Herkes bugün yapılacak olan tüzük kurultayına bakıyor. Çünkü kurultayda çıkacak olası bir değişikliğin adaylara yansıyacağı açık.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da Ankara’da. Deniz Baykal’ın son günlerde yaptığı açıklamalardan dolayı kazanmış komutan edası ile geziyor genel merkez koridorlarında. Çevresine de gülücük dağıtıyor.
Ancak maçın 90 dakika olduğunu unutmamak gerekli. Ya da şişman kadın şarkı söylemeden opera bitmez tespitini de hatırlamak önemli.
Bir de Deniz Baykal’ın birini çok övüyorsa, övülen kişinin yürürken yere iyi bakması şart. Neme lazım birileri zeytinyağı dökmüş olabilir yerlere.
Ankara’da gördüğüm aday adaylarının büyük bölümü, “Lütfen benim hakkımda bir destek yazısı yazma” demeye başladılar. Şaşırdım. Eskiden destek yazısı isterlerdi, şimdi istemiyorlar. Var bu işte bir yanlışlık.
Ekibi göremedim üzüldüm. Ama bugün mutlaka kurultayda rastlarım kendilerine.
Gerçi eskisi gibi değil ekip… Dağılmış tarumar olmuş. Biri birini destekliyor, diğeri diğerini…
Hal böyle olunca ortak tavır, ortak akıl kalmamış. “Ben olayım da diğerleri beni ilgilendirmez” mantığı öne çıkmış.
Dağılan sürüyü de kurtların kapması son derece doğal.
Bakalım önümüzdeki ay kurtlara yem olanları anlamaya başlayacağız.
Ankaralı gazeteciler ile de görüştüm. Hemen hepsin şu tespiti yapıyor: Deniz Baykal partideki tek güç haline geliyor. Daha önce partide güç sahibi olanları yavaş yavaş buduyor. Bu budama sonrasında tek ses tek güç olarak örgütleri de dizayn edecek.
CHP İzmir İl Başkanı Kemal Karataş da Ankara’da… O da “Budanacaklar, budanacaklar” diye dolaşıyor. Kimleri kastettiğini bilemem.
Onu Kemal Bey’e kendiniz sorun.

NOT 1: Bu kurultayda da bowling oynayanlar oluyor. İzmir’de oynamazlar gelip Ankara’da bowling oynarlar. Bu insanlar da ilginç.

NOT 2: Ankara’da Karşıyaka futbol takımının maçlarını seyreden bir gruba bile rastladım. Hem de Karşıyaka formaları ve atkıları ile.

NOT 3: Yenigün Genel Yayın Yönetmeni Abdi Karagözoğlu’nu Ankara’da kurultayda gören Aziz Kocaoğlu ile Cevat Durak’ın ortak sorusu, “Hayrola aday mısın?” oldu

YENİGÜN 21 - 12 - 2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder