Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Haziran 2008 Cuma

Susam’dan yanıt

Dün sabah İzmir Milletvekili Mehmet Ali Susam telefon ile aradı. Kendisi için normal bir saat olabilir ama benim için sabahın erken saatleriydi. Uykudan yeni kalkmış biri olarak önceki günkü yazıma verdiği tepkiyi anlamakta zorlandım.
Susam’ın ana eleştirisi Hamdi Türkmen’in CHP İzmir İl Başkanlığı’na atanması konusunda kendisinin herhangi bir tavır sergilemediği yolundaydı.
Öncelikle kendisine bir önceki yazımda hiç isim kullanmadığımı, dolayısıyla yazdığım milletvekilinin Bülent Baratalı da olabileceğini hatırlattım.
Yazdıklarımdan kendisinin net biçimde anlaşıldığını ileri sürdü.
İş böyle olunca isimleri kaleme almakta bir sakınca yok artık.
Susam’ın ana eleştirisi bu bilginin kendisi ile görüşmeden yazıya dökülmesiydi. Uzun yıllar süren ve güvene dayalı bir ilişki çerçevesinde benim kendisine ulaşıp bu bilgiyi kontrol ettirmemin doğru olacağını belirtti.
İzmir milletvekili Mehmet Ali Susam’ın uyku sersemi benim algılayabildiğim açıklamaları şöyle...
1- Siyasette acemi değilim. Dolayısıyla Hamdi Türkmen ismini önermem kesinlikle mümkün değil.
2- Genel başkanımın talimatlarıyla İzmir’deki kavgayı bitirmek için çalışıyorum. Bu çerçevede İzmir İl Başkanı Kemal Karataş’a destek oluyorum.
3- Bana bir komplo kurulmak isteniyor. Köşe yazarı olarak sen de bu komploya alet oluyorsun.
Susam’ın tüm baskılarına karşılık bana bu bilgili ulaştıran kişi ve kişilerin isimlerini vermedim. Sadece Konak örgütünden olduğunu belirttim.
“Bu kaynaklar Konak İlçe yönetiminden mi” sorusuna ise “Kesinlikle açıklayamam” yanıtını verdim.
O da ilginç bir şekilde benim hakkımda Karşıyaka örgütünden bilgi alsa, bunu sorgulamadan kullanmayacağını söyledi.
İzmir milletvekili Susam’ın neden örnek olarak “Karşıyaka” örgütünü seçtiğini açıkçası pek anlayamadım. Bornova da diyebilirdi, Narlıdere de… Hatta Konak’ı da telaffuz edebilirdi.
Sayın Susam’ın bir bildiği vardır elbette…
Neyse, İzmir milletvekili MYK üyesi Mehmet Ali Susam’ın ağzından en azından bir soru netleşti.
CHP’nin İzmir İl Başkanlığı konusunda bir sorun yoktur. Kemal Karataş görevi başındadır.
Yarın olası bir farklı gelişme de, Mehmet Ali Susam’a soru sorma şansı da çıktı ortaya.
Ne de olsa Susam hem milletvekili hem de MYK üyesi…
Arada bir “Neden Süleyman’a Ankara’daki toplantılar konusunda bilgi veriyorsunuz” şeklinde bazı CHP’lilere fırça atsa da, il başkanlığı konusunda net olduğunu bir şekilde gösterdi Susam.
Susam’ın Ankara’daki bazı toplantıları CHP kamuoyu ile “paylaşmamasını” da dikkate alarak yaşanacak olası bir gelişmeye karşı bir İzmir refleksiydi benim gösterdiğim.
Son kez yineliyorum. İzmir milletvekili MYK üyesi Mehmet Ali Susam’ın il başkanlığı konusundaki duruşu nettir.

NOT 1- Susam’ın net duruşuna parti üst düzeyindeki bazı isimlerin ne tepki verecekleri bundan sonraki gündem maddeleri içinde yer alır. Verecekleri kesindir de…

NOT 2- Ümit Yaldız’ın spor yorumculuğu konusundaki notu kesinlikle doğrudur. Ben gazeteciyim. Yunanlılar canlı yayında milli takım ile ilgili sorular sordular, ben de yanıtladım.

YENİGÜN 27 - 06 - 008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder