Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Mart 2007 Cuma

Bir yönetim faciası

Star Gazetesi Ege İlavesi’nin manşeti “yakışmadı” idi bugün… Haber, Star Gazetesi Ege Bölge Temsilcisi Halit Tunç’un yazısında devam ediyor. Konu aslında çok açık
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun Kültürpark’ta yapımına başlanan ancak mahkeme tarafından yapımı durdurulan yer altı otoparkı üzerine yaptığı açıklama…
Tunç, yargıda olan bir konu üzerine Kocaoğlu’nun açıklama yapmasının hatalı olduğunu, bu açıklamanın bilirkişileri yönlendirme olarak algılanabileceğini belirtiyor.
Kocaoğlu Kültürpark’ta yaratılan çukurun sorumluluğunu üzerinden atma peşinde. Bunun için de dünyadaki örnekleri anlatıyor İzmirlilere… “Birçok ülkede bu örnekler varsa, neden bizde de olmasın” diyor…
Verdiği örnekler konusunda haklı olabilir Kocaoğlu.
Ancak o ülkelerin hangisinde parkların altına yer altı otoparkı yapılırken bazı kurumlardan izin alınması unutuldu?
Yine o ülkelerin hangisinde yerel yönetici çıkıp, “Bürokratlarımız gerekli izinleri almadan işe başlanmış” dedi?
Aziz Kocaoğlu bir çok konuda çevresini suçlayacağına dönüp birlikte çalıştığı ekibe baksın öncelikle. Tabii ki sonra kendisine.
Aynada uzun uzun seyretsin kendisini… Belki o zaman ikna olabilir, bu kentte başarısızlıkların arkasında kendi yönetim anlayışının olduğuna…
Herkes dertli. Büyükşehir bürokratları dertli, Kocaoğlu’nun bizzat kendisinin göreve getirdiği Bornovalı bürokratlar dertli, hatta Alaattin Yüksel ekibinden olan bazı isimler dertli. Son grubun neden dertli olduğunu anlamadım ama, onların da bir bölümünün dedertli olması işin çivisinin çıktığını gösteriyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde yaşanan yönetim faciası gerçekten evlere şenlik. Bazı bürokratlar bazılarının yanında konuşmuyor, Birisi diğerini ajan olmakla suçluyor. Konuşulacak konu önemli ise mutlaka odalara gidiliyor, meseleler kapalı kapılar arkasında hallediliyor.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı’nın imzası olmadan hiçbir şey yapılamıyor. Belediyeye tuvalet kağıdı alımı için bile başkanın imzası gerekiyor. Hatta genel sekreter yardımcısının bir yere gitmesi için gereken araç fişi yine Aziz Kocaoğlu tarafından imzalanıyor.
Bir belediye başkanının bu tür konular da dahil olmak üzere bir günde kaç imza atması gerektiğini artık siz düşünün.
Tabii bu yönetim anlayışında sinirler geriliyor ve sağa sola dosyalar fırlatılıyor.
Bu tarz bir yönetim anlayışının getireceği sonuçları artık siz düşünün.
Ben asıl 2009 seçimi sonrası iktidara gelecek belediye başkanına acıyorum. Doğru yönetim modelini oturtmak için en az 1 yıl harcamak zorunda kalacak yeni başkan.

NOT 1: CHP İl yönetimi Tayland ile ilgili İl Disiplin Kurulu kararını nihayet Ankara’ya gönderdi. Gören de il yönetiminin Pinochet’nin savunmasını aldı sanır. Alt tarafı genel merkezin kararına karşı çıkıp Tayland seferine katılan, orada rakı içip göbek atan bir grup belediye başkanı ve meclis üyesi bunlar…

NOT 2: Her ne kadar Dışişleri Bakanı Abdullah Gül, “EXPO İnciraltı’nda olacak” diyorsa da, bu konuda Kocaoğlu’nun atacağı adımlar var. Ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı konuyu savsaklamak için elinden geleni yapıyor. Tabii bunu bir yere kadar yapacak. Yumurta kapıya dayanınca her zaman olduğu gibi “Ben size söylemiştim. Benim bürokratlarım hata yapıyor” diyecek.

http://www.suleymangencel.com/ 22 – 03 - 2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder